tvåtusenelva

år 2011 är slut och jag har knappt hunnit blinka. när jag tänker efter har året gått läskigt snabbt. för ett år sedan skulle jag snart fara tillbaka till stockholm och plugga andra halvan av journalistikutbildningen. jag fick jobb på max i barkarby i slutet av januari och började hetsa runt mellan skolan och jobbet på både veckorna och helgerna. jag hann inte så mycket annat helt enkelt och helt plötsligt hade det blivit maj och dags att säga adjö till alla fina kurskompisar. den dagen var så mysig, det var sommarvärme och vi åkte till tantolunden och hade det bra. just det, första april flyttade jag och sara in i vår lägenhet i bredäng. sedan lyckades vi lura in ida i vårt vardagsrum också och det var en väldigt mysig månad. även fast alla jobbade som galningar både natt och dag, lyckades vi pricka in att äta kvällsfika i köket eller åka och göra något roligt då och då.

i maj fick jag nytt jobb på quality hotel prince philip. men därifrån sa jag upp mig efter bara en månad och återvände till mina fina maxkompisar. i juli fick jag ett ryck, kanske det mest drastiska hittills i mitt liv. jag bestämde mig för att inte alls följa dom planer jag egentligen hade och på fem minuter hade jag sagt upp både lägenhet och jobb. så i slutet av augusti kom mamma och pappa och hämtade mig och alla mina saker. och timmarna innan jag lämnade stockholm är nog mina mest ledsna timmar på hela det här året. ida och jag kunde knappt titta på varandra när vi skulle kramas hej då. kvällen innan hade vi förresten firat rebeccas tjugoårsdag med sangria och frukt på vår balkong och sedan vidare till strand. dom där kvällarna var så fina!

när jag kom hem till hudiksvall var allt kaos. och några dagar senare åkte jag och mitt liv vidare upp till umeå. gick första veckan på universitetet på sociologiprogrammet. hoppade av, bytte till grundlärarprogrammet. det här har varit ett år då jag inte har kunnat bestämma mig och blivit ganska less på mig själv på grund av det. men här är jag alltså nu och det känns faktiskt ganska rätt. hösten i umeå har varit hur rolig som helst! tack vare alla aktiviteter, alla människor jag har lärt känna och alla mina och majas tacoskvällar. jag är ganska stolt över mig själv också när det gäller prestationer i skolan.

tack för ett sånt jättefint år!


Kommentarer
Postat av: Ida

som jag saknar dig!

Hoppas vi hamnar på samma sida av Sverige senare i livet. Vi borde bo grannar tåvis! <3

2012-01-26 @ 20:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0