året som gått

året är slut. igen! jag tyckte att det var nyss som jag satt och skrev ett sånt här inlägg senast, och då skrev jag dessutom att ett år aldrig hade gått så snabbt tidigare. men på något vis måste det här ha gått lite snabbare ändå! det började med att jag och felicia tog våra bikinis och stack iväg till mallorca för att jobba lite. vi jobbade båda i samma au pair-familj och det var en väldigt mystisk sådan. en pappa som satte sjuka regler för sina barn, tre ungar som var mer vilda än tama, en farmor som liknade en skräcködla lite smått och en helknäpp hund. vi fick ganska bra pli på pojkarna till slut, medan lillflickan fortsatte att göra precis tvärtemot allt vi sa. men jag lärde mig hur mycket som helst när jag tänker efter, dels eftersom jag knappt kunde ett ord spanska när jag åkte dit och på slutet kunde jag faktiskt förstå och göra mig förstådd när det behövdes och när ingen kunde tolka till mig. någon efterfrågade ett inlägg om au pairandet, så det kan hända att jag gör ett sånt någon dag.

till sist fick vi nog av familjens humörsvängningar, pinsamma släktluncher, spanska svärord och all den övertid vi fick jobba varje vecka, så vi stack. tog en tvåveckorssemester i santa ponsa som enbart gick ut på att jobba på brännan och lyssna på ljudböcker. väl hemma igen blev det mesta tråkigt så jag tog mitt förnuft tillfånga och började jobba på ett äldreboende i stan. sommaren flög förbi utan att jag egentligen hann märka den och i slutet av augusti flyttade jag till jakobsberg i stockholm för att plugga på reportagelinjen. vi har hunnit med att skriva en himla massa texter, varit i bryssel och haft riktigt roligt. och det är väl just det som har gjort att året har gått så fort - det mesta har varit väldigt kul.

jag har fått många nya kontakter, lärt mig att klara mig själv ordentligt, börjat använda huvudet igen genom skolan, tjänat egna pengar, rest och lärt mig att uppskatta det jag har. och sist men inte minst har jag lärt känna en väldigt fin och bra kille som just nu befinner sig på andra sidan jordklotet! imorgon är det 2011, nu kör vi!



Kommentarer
Postat av: katarina-GK

tack hjärtat. det känns som om ditt år varit lite bättre iallafall? :) gott nytt år!

2010-12-31 @ 14:57:19
URL: http://katarinagk.blogspot.com/
Postat av: Miss Jenny

jäklar vilken snygg bild!! har du tagit den?

2011-01-04 @ 13:39:04
URL: http://jenny.uppsalanoje.com
Postat av: Miss Jenny

sv: den är galet fin!! :) duktigt! tack va roligt att du gillar den :)

2011-01-04 @ 13:53:24
URL: http://jenny.uppsalanoje.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0